Jak działa call center
O ile zastanawiasz się nad tym, jak zwiększyć sprzedaż w firmie i pozyskać nowych klientów, wiedz że nierzadko warto zatrudnić specjalistów z zewnątrz. Call center, bo to o nich mowa, zajmują się efektywnym pozyskiwaniem leadów sprzedażowych. Pracują tam osoby, które specjalizują się w telefonicznej sprzedaży, zatem nie jest dla nich żadnym problemem proponowanie nowych towarów lub usług przez telefon.
Telemarketing to wcale nie młoda metoda dystrybucji, choćby w Polsce rozpowszechniła się nieco w przyszłości niż w krajach zachodnich bacząc na na to, że telefony nie były nas tak bardzo szybko powszechne, jak w tych państwach. Telemarketing to jedynie jedno z narzędzi marketingu bezpośredniego, które stosuje właśnie komunikację telefoniczną. Konsultanci wykonują połączenia wychodzące do klientów, których mają we własnejej bazie i proponują im towary i usługi. W pewnych przypadkach też sprzedają klientom przy okazji, wówczas kiedy to klient zadzwonił w jakiejś sprawie. Dosprzedaż, całkiem inaczej upselling, to jedna z popularnych form dystrybucji. Sprzedawanie klientom przy okazji rozmowy w innym temacie, zwłaszcza jeżeli już klient jest zadowolony z przebiegu rozmowy może być bardzo efektywne. Pracownicy call center stosują różnorakie techniki dystrybucji. Na prawdę często także uczestniczą w szkoleniach sprzedażowych, w czasie których pracują ze specjalistami i stale podnoszą swoje kompetencje. Praca, którą wykonują osoby zatrudnione w call center bywa trudna i męcząca. Rozmowy przez telefon w pewnych przypadkach są niezwykle trudne. W pewnych sytuacjach klienci nie chcą rozmawiać i wyładowują własne życiowe frustracje na pracowniku call center. Telemarketer to osoba, która uczy się, jak rozmawiać z trudnymi klientami i próbuje oddzielać emocje od pracy. Jego celem jest pozyskiwać nowych klientów i zatrzymywać tych, którzy już związali się z firmą, a także zachęcać do zakupu kolejnych produktów, aby klient miał ich coraz więcej. Robi to wyłącznie i wyłącznie poprzez telefoniczne kontaktowanie się z klientami. Rozmowy telefoniczne bywają różnorodne, ale wielu sprzedawców odnosi spore sukcesy.
Zobacz: jak zwiększyć sprzedaż w firmie.