Projekty billboardów
Billboardy możemy spotkać w każdym mieście i na prawdę często również w mniejszych miejscowościach oraz na trasach, przy ruchliwych drogach. Billboard jest dużą wersją reklamy prezentującą najciekawsze informacje a także zmiany w ofercie. Takie promocji wykonują firmy zajmujące się grafiką.
Firmy te na początku zapoznają się ze specyfiką konkretnej branży i klienta, a następnie przygotowują początkowe projekty, które w przyszłości są kontrolowane, a te najciekawsze udoskonalone. Billboardy mają głównie zwracać uwagę, więc z reguły są bardzo kolorowe i przyciągają wzrok. Świetny billboard w skrótowej wersji informuje klientów na temat oferty, jaka na nich czeka. Oferty te są bardzo różnorakie w współzależności od tego, o jaką firmę chodzi i jaki jest jej branża. Banery reklamowe, które znajdują się na takich billboardach są z reguły papierowe z nadrukiem i mają na celu informowanie nie tylko o ofercie firmy, niemniej jednak w ogóle o jej istnieniu. Billboardy kiedyś były stawiane głównie w najczęściej uczęszczanych miejscach, a w tym momencie bardziej restrykcyjne prawo wprowadziło odrobinę restrykcji w sposób stawiania takich reklam i nie można już tego robić w każdym miejscu. Przede wszystkim w przestrzeniach wypoczynkowych liczba reklam banerowych została ograniczona i ograniczenia takie wprowadza się także przy trasach, zwłaszcza z tego względu, że mogą one stwarzać zagrożenie. Projektowanie billboardów to nie jest wcale prosta sprawa, a zwłaszcza z tego względu, że billboardy są do siebie bardzo podobne i ludzie mocno się już do nich przyzwyczaili. Jeżeli pragniemy zrobić na nich złudzenie, to powinniśmy oferować coś w dodatku, a gruntownie powinniśmy głównie wprowadzać jakiś szczegół zaskoczenia, ażeby uwaga ludzi jednakże zatrzymała się na naszej reklamie i by przeczytali oni jej treść. To jest najważniejsze, dlatego że nie mamy ostatecznie wpływu na to, czy ludzie reklamę zapamiętają, niemniej jednak powinniśmy dążyć choć do tego, żeby ją zobaczyli, a wówczas efekt już i tak zostanie osiągnięty. Promocji przedstawiane w wersji ulicznej na pewno są jednym z lepszych sposobności na zwrócenie sugestie na naszą propozycję, niemniej jednak nie jedynym. Warto również skorzystać z różnorakich innych wersji promocji, bo w zasadzie każda z nich może być bardzo dobra. Billboardy wciąż natomiast pozostają jednymi z najciekawszych rodzajów reklamy, zwłaszcza w przestrzeni publicznej, gdzie innych możliwości w zasadzie nie ma.
Źródło: poczytaj o billboardy