Usługi pozyskiwania i generowania leadów
Coraz więcej możemy usłyszeć o firmach, które generują leady przez landing page i nawołanie do akcji albo rozmowy telefoniczne dla swoich zleceniodawców. Dobrym przykładem mogą być firmy transportowe lub firmy finansowe, które korzystają z takich usług. Jest to usługa coraz bardziej popularna z tego względu, że cena za usługę uzależniona jest od efektów prowadzonych działań.
Dzięki temu nikt nie kupuje przysłowiowego kota w worku. Można podpisać umowę np. na 50 wygenerowanych leadów w każdym miesiącu. Taka liczba stałych klientów dla nowej firmy to faktycznie spora liczba. Dzięki temu można skupić się całkowicie na sprzedaży usług lub towarów, a nie szukaniu ludzi, którzy będą zainteresowane naszą ofertą. Aktualnie wiele firm marketingowych pozyskuje klientów za sprawą reklam w internecie. Aktualnie to jeden z najbardziej efektywnych sposobności, o ile chodzi o szybkie pozyskiwanie leadów. Dobrze w tym temacie sprawdza się Facebook Pixel, a zatem coś, dzięki czemu potencjalni klienci zostawiają własne dane. Na stronie klienta wystarczy wprowadzić kody remarketingowe, aby pozyskiwać klientów z internetu. Jeżeli już wszystko pójdzie świetnie, to dosłownie dwa tygodnie mogą wystarczyć na to, ażeby prowadzone działania przyniosły oczekiwany efekt. A rezultatem mogą być zwyczajnie umowy z nowymi kontrahentami. Warto mieć na uwadze, że takie działania reklamowo-marketingowe, które są nastawione na generowanie potencjalnych klientów można tak naprawdę prowadzić na wielu frontach. Począwszy od reklam w Social media, przez przeznaczenie sieci partnerskich, a na profesjonalnym call center kończąc. W tym wszystkim warto być świadomym o jakości pozyskiwanych leadów. Nie wszystkie firmy niestety działają w tej branży całkiem sumiennie, tak jak powinny. Zdarzają się sytuację, kiedy to klienci na landing page są sztucznie nabijani albo po prostu zdobyte kontakty w formie leadów w ogóle nie są dopasowane do naszej grupy targetowanej. W tak zaistniałej okoliczności musimy przeanalizować przekształcenie firmy, która będzie dla profesjonalne usługi określane jako pozyskiwanie leadów dla firm lub leady dla klientów prywatnych.
Sprawdź: lead generation.