Jak zaizolować busa na chłodnię
Agregat samochodowy chłodnia pozwala na przerobienie codziennego auta typu bus na samochód chłodnię. Takie agregaty chłodnicze samochodowe są bardzo trwałe i omal bezawaryjne. Czasem przerobienie auta na chłodnię opłaca się bardziej niż kupno gotowego auta, w którym jest oryginalna zabudowa izoterma.
A co można przewozić samochodem chłodnią? Czy opłaca się inwestować w jednakowyochód? Auto chłodnia przydaje się przede wszystkim przy przewożeniu żywności. Zarówno nabiał, mięso, jak i produkty garmażeryjne muszą być dostarczane z magazynów do sklepów w niższej temperaturze. Dokładnie tak samo warzywa i owoce – będą wyglądać dużo lepiej, jeżeli chłodnicze warunki z magazynu zachowane zostaną również w czasie transportu. W samochodzie chłodni likwiduje się wszystkie okna, przez które do środka mogłyby przedostawać się promienie słoneczne. Konieczne jest także zaizolowanie ścian auta i podłogi. Najczęściej stosuje się piankę lub styropian. Oba świetnie izolują. Piankę kładzie się o sporo wygodniej, a styropian należy docinać, co sprawia, że prace przy izolacji karoserii trwają znacznie dłużej. Można wytworzyć takie prace we własnym zakresie, niemniej jednak można je też powierzyć firmie, która zawodowo zajmuje się przerabianiem pojazdów pół dostawczych oraz busów na chłodnie. Decydując się na taką firmę, warto zwracać uwagę, jakiej zapewnień udziela swoim klientom. Czasem gwarancja na agregat będzie dłuższa. Zdarza się również, że w ramach gwarancji serwis agregatu jest tańszy. Samochód przerobiony na chłodnię niczym nie różni się od gotowej chłodni kupionej u dealera. Dodatkowo, w fabrykach samochodowych, proces powstawania auta chłodni jest dość dokładnie taki sam. Czasem niezbite procesy są zautomatyzowane, niemniej jednak generalna zasada pozostaje ta sama. Poruszanie się samochodem chłodnią nie wymaga posiadania żadnych dodatkowych uprawnień. Zwykle wystarczy prawo jazdy dziedzinie B. W takim aucie przydają się czujniki parkowania. Na prawdę często trzeba nim podjechać pod rampę sklepową lub sklepowy magazyn a do tyłu nic nie widać.
Polecam: zabudowa izoterma.